wilsons

Alla inlägg under december 2009

Av Håkan Wilson - 19 december 2009 17:23

Inte mycket händer förutom lite förberedelser inför julen. Ska till min gamla hemstad Umeå för att fira julen hos min syster. Ska bli roligt att återse släkten, det är ju nästan bara under julen man träffas. Andra ledigheter man har är man ju oftast på vallhundstävlingar. Fick lite rapporter från Thomas i Malå som har min Tim över vintern. Det fungerar enligt han superbra med han på renarna, han lyder honom bra och gör ett gott jobb tydligen. Hoppas bara att ingen tokig ren springer över honom så han blir skadad. Fick ett fint mail från en tidigare valpköpare som hade en avkomma efter min Rozz och Nessie. Den tiken hette Jill som jag sålde när den var 8 mån gammal. Den hade nu gott bort och hon beskrev så fint vad Jill betytt för henne och vilken nytta hon gjort på den gården. Jag minns den tiken och ångrar att jag sålde henne, men den fick ju ett väldigt fint liv hos den som köpte henne. Hon tog väldigt bra hand om henne. Så här såg det ut när hon jobbade:http://www.vasterangskennel.se/jill.htm

Annars har jag inte mycket att skriva om. Ha det så bra alla därute.

Rozz avkomma JILL som blev 13 år och som var en fin Nöthund.   

Av Håkan Wilson - 13 december 2009 09:06

  

Av Håkan Wilson - 6 december 2009 22:14

Testar YouTube. Verkar ju vara modernt att lägga ut saker där och man vill ju inte vara omodern. Har laggt ut en video på Roy när han var ung och började sin träning. Här är länken:

http://www.youtube.com/watch?v=UrCCgh6eZrM



Av Håkan Wilson - 6 december 2009 15:41

Fick inte med bilden i förra inlägget, så här kommer den.

Vy över tävlingsfältet på Aspby Gård där vi kommer att arrangera tävlingen.  

Av Håkan Wilson - 6 december 2009 14:22

Ja då får man väl pröva att blogga igen, nu när man skaffat sig en ny blogg. Inget intressant händer just nu, bara arbete och jul står för dörren. Tävlingssäsongen 2009 är sen ett bra tag sedan avslutad och om man summerar den så är jag nöjd med den. Roy om man räknar över hela säsongen har gått bäst. Tim har också stundtals gått hyfsat men har inte haft Roys jämnhet. Tim blev 9:a på SM, inte så tokigt, men jag hade förståss siktat på en ännu bättre placering med honom. Jag bröt SM med Roy. SM:et 2009 går väl inte till historien som det bästa jag varit på, så jag skyller inte på Roy beträffande den brytningen. Jag har kvalat in till alla tävlingar nästa år med Roy och med Tim behöver jag lite bättre resultat för att komma med så jag känner ingen stress inför nästa säsongs tävlingar. Tim har jag lånat ut till en renskötare som jag känner som är från Malå. Han blev hundlös till denna vinter så istället för att Tim ska ligga på mitt kontor eller bil hela dagarna nu i vinter och slappa till sig, så är det bättre han får underhålla sin fysik genom att vara i renskogen i vinter. Jag får tillbaka honom i april och då räknar jag med att inte behöva konditionsträna honom. Har beställt lite nya valpar som börjar komma i mars-april, vi får se vad det blir av dom. Är i behov av en ny tik, så det är väl det jag siktar på i första hand. Hade beställt en valp från Jo Agnars Tika och Jaran Knives Maico, men hon var visst tom så där blir det förmodlingen ingen valp. 

Min klubb Angervallarna kommer att arrangera en Landslagsuttagningstävling den 19-20 juni nästa år. Tävlingen som kommer att vara i närheten där jag bor, så det kommer att bli spännande att vara med att arrangera den. Lägger ut en bild på tävlingsområdet. Det var allt för denna gång. Och GOD JUL på er alla om jag inte kommer mig till tangentbordet något mer innan jul så är det bäst att jag önskar det redan nu.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Wilsons gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Senaste inläggen


Skapa flashcards